maandag 26 juli 2010

Poezebeesten..

Na lang wikken en wegen hebben we een aantal weken geleden besloten om toch weer voor twee nieuwe huisgenootjes te gaan. Onze keuze is daarbij gevallen op de blauwe Rus. Onze Freddy, die begin dit jaar overleed,  was weliswaar een echte HTKK (huis-tuin-en-keuken-kat), maar deels ook blauwe Rus. Zowel de vacht (weinig verharen!) als een aantal gedragskenmerken die ons erg aanspraken bleken de raskenmerken van de blauwe Rus te zijn.

Dit weekend zijn we afgereisd naar Assen om kennis te maken bij cattery Qui Vivra Verra. Als alles goed gaat, dan krijgen we in november 2 huisgenootjes uit een nestje wat daar in de eerste week van augustus geboren gaat worden. Als de kittens maar een beetje lijken op de ouders, dan kan het niet anders dan een succes worden. Niet alleen zijn het prachtige beesten om te zien, maar ook vreselijk lief!  We tellen af...

11 opmerkingen:

Tim de Haan zei

Leuk dat jullie weer huisgenootjes er bij krijgen.

Overigens vind ik de naam van 't
ras een geeldige knipoog naar het wodka-gebruik der Russen. Het blauw zal ongetwijfeld slaan op de vacht en niet het alcoholpromilage ;-).

Petra1010 zei

lol. Ik gok idd dat het op de kleur van de vacht slaat- maar moet je eerlijk zeggen dat ik die link ook al had bedacht. Ik was dan ook al aan het nadenken over wodkamerken die je een beetje leuk kunt ombuigen naar kattennamen... lastig is dat we nog niet weten of het poezen en/of katers worden. Ik hou me aanbevolen voor (Russische) naamsuggesties.. :)

remco0808 zei

Leuk... Blauwe Russen ;-) Alvast gefeliciteerd met de gezinsuitbreiding! Kon je trouwens geen voorkeur opgeven voor een poes of een kater? In ons geval gaat de voorkeur uit naar een teefje. Het nestje bestaat uit 5 reutjes en slechts 2 teefjes, waarvoor reeds 3 gegadigden zijn!? Wordt dus nog spannend... Als niet-drinker zal ik me maar niet wagen aan poezennamen gelieerd aan Wodka mermen ;-)

Petra1010 zei

@remco0808: het probleem is een beetje dat het nestje nog niet geboren is.. dus het is nog een verrassing wat erbij zit. Het nestje met Thai Siamezen dat er nu geboren is, zijn bijvoorbeeld allemaal poesjes. Dan kun je wel een kater willen, maar ja... :) De eigenaren van de cattery kijken overigens vooral ook tijdens de 12 weken dat ze daar zijn, welke kittens het meeste naar elkaar toe trekken- dat geeft de meeste kans op gezellig samenleven later, en eigenlijk vinden we dat toch het belangrijkste. :)

Enne... je bent van harte uitgenodigd om mee te denken in andere Russisch getinte namen hoor. ;) Ben ook erg benieuwd naar jullie pup btw.

Branwen zei

Oh, prachtig poesje. Ben op zich al niet vies van Russisch blauwe maar deze doet het helemaal voor me. Dat staartje! Geweldig.

Wat is poes en kater in het russisch?

Petra1010 zei

@branwen: ja schattig hè? Dit is de mamapoes... daar kunnen toch alleen maar mooie kittens uit voortkomen? :) Ze heeft de hele middag bij me op schoot gelegen, terwijl (je raadt het al) 'ze dat normaal echt niet zo snel doet'. Meer foto's (ook van de pappa) kun je zien op Flickr als je wilt:
http://www.flickr.com/photos/7917059@N03/sets/72157624459538745/

Goed plan van die namen, ga ik checken. Heb ik alleen een probleem als het 2 poezen of 2 katers worden, haha.

Luud de Brouwer zei

Net even filmpje gekeken van blauwe russen. Prachtige beesten! Ik hoop dat het prachtexemplaren worden voor jullie!

Petra1010 zei

@Luud: dank je wel! :) Ik ga er nu een vreselijk cliché uitgooien, maar als ze vooral lief en gezond zijn dan ben ik al heel erg blij. (en er mooi uitzien kan niet anders met zulke ouders;))

Ben wel nieuwsgierig naar het filmpje dat je hebt gekeken, heb je een linkje?

Luud de Brouwer zei

Zeker weten! Filpmje

Niet nog verliefder worden he, want ze zijn prachtig... :)

Petra1010 zei

@luud: aaahhhhh... heel erg schattig. :) Dank voor het linkje. Ik kan nu helemaal niet meer wachten.. :P

Sonnetje zei

Gefeliciteerd met je twee toekomstige huisgenoten! Is het namen-bedenken nu ook officieel van start gegaan? Of moet je nog wachten op welke snoesjes je worden toebedeeld?