zaterdag 14 augustus 2010

Do you have a reum?

Vanmorgen werden we wakker in de stralende zon in ons eigen, technisch
katoenen Astoria in Walldorf. Aangezien de voorspellingen voor het
weekend zó slecht waren dat ik minimaal verwacht had op een water- in
plaats van een aerobed wakker te worden, togen we vol goede moed
verder in zuidelijke richting. Naar mate de Zwitserse grens vorderde,
werd de lucht echter steeds grijzer en dreigender. Ik kan me niet
herinneren dat ik ooit in Zwitserland ben geweest zonder mist,
laaghangende bewolking en regen- en deze rit werd er helaas geen
uitzondering op.

Rijd je normaal na de Gotthardtunnel de Italiaanse zon tegemoet,
vandaag bleef het bij wolkbreuken, afgewisseld met gestaag vallende
regen. De enige camping die we bekeken (toen het even droog was) was
zó modderig dat mijn All Stars volledig werden vastgezogen aan de
grond.

De keus was dan ook snel gemaakt, toen we langs een allercharmantste
B&B reden langs de Ligurische kust. Veel te duur, maar wel met een
'room with a view' - en die view laat zien dat het nu nog steeds met
bakken uit de hemel komt, dus het was bepaald geen slechte keuze. De
voorspellingen voor de komende dagen zijn gelukkig beter. Da's maar
goed ook: Cinque Terre ziet er vast een stuk gezelliger uit in de zon!

3 opmerkingen:

Ingmario zei

Ah, there is an i-feun in the upstairs reum...
(Dit is trouwens een van de redenen waarom ik niet van kamperen hou!)
Veel plezier nog...

Christian zei

Nou, hopelijk wordt het inderdaad nog wat beter weer voor jullie (zei hij, terwijl hij heerlijk op z'n balkon zat te genieten van de avond). Een beetje zon doet immers ieder land goed! (En ieder mens ook!)

Sonnetje zei

Wijze keuze, die reum.... Nog zat dagen over om je tent op te zetten!
Have fun, ik wens je veel zon :-)