donderdag 19 augustus 2010

Oude liefde roest niet

Vandaag zijn we na een langzame en relaxte start naar mijn oude liefde
Siena afgereisd. Op een idyllisch plekje in Griekenland na, waar ik zó
lang geleden twee jaar achter elkaar kwam dat ik het alweer vergeten
was, was het voor het eerst dat ik na lange tijd weer terug kwam op
een eerder bezochte plek.

De onzekerheid vooraf of het niet tegen zou vallen, na zoveel jaar
meer reiservaring, viel direct weg toen we de stadsmuur voorbij
waren. Alleen de mooie herinneringen kwamen weer terug: O ja, daar..
En weet je nog...

Siena is voor mij het Haarlem (of Delft of Gouda, zo je wilt) van
Italië. Waarbij Haarlem het overigens qua alles aflegt tegen Siena,
maar dat terzijde. Wat ik bedoel is dat waar Rome de grote, mondaine
metropool is, Siena minstens zo mooi is maar tegelijkertijd knus en
vertrouwd. Ik kan naar deze stad over een aantal jaren met een gerust
hart nog es terug...

@Yvette, Remco, Eefje en Sonja: dank voor het meeleven! Gelukkig valt
het, als je bij het zwembad en de afwashoek uit de buurt blijft, alles
mee. Het zijn geen "echte" Nederlanders hier, als jullie begrijpen wat
ik bedoel. ;) En verder is de camping erg de moeite waard.

4 opmerkingen:

Sonnetje zei

Oohhh... die foto... it brings back memories! Van stromende regen tijdens een evengoed prachtige en indrukwekkend processie....

Bill zei

Mooie plek idd. Leuk gebied op de Vespa :) Die jaarlijkse Palio is te melig voor woorden. Mannen met milimeter ringbaardjes in pastel kleurige pakjes...te paard. Romulus en Remus beeld al gezien? Foto!

Yvette Hoitink zei

Wij hebben ook heerlijke vakantieherinneringen aan Siena. Geniet ervan!!!

Luud de Brouwer zei

Die foto bracht me meteen terug naar die plaats. Het is alweer wat jaren geleden, maar dat plein maakte indruk. Als ik zo je blogposts lees, dan gaat het van goed naar steeds beter :) Houden zo!
Veel plezier nog.