vrijdag 27 augustus 2010

Rome in een dag

Ik voel me bevoorrecht: voor de tweede keer dit jaar was ik in la
bella città- zij het nu met een bliksembezoek. Een paar constateringen:
- parkeren bij Laurentina (voor 1,50 per dag) en dan met de metro
verder de stad in is heel erg goed te doen, ook al zijn het in het
verkeer rare jongens, die Romeinen;
- het is in augustus niet alleen erg warm, maar ook opvallend leeg in
de stad. Weinig mensen, geen auto's, geen sirenes... Weird. De enige
plekken waar het druk was, waren de fonteinen (pza Navona, Trevi,
Spaanse trappen);
- na een half jaar voelt de stad nog steeds als m'n broekzak en- is
nog even mooi;
- het eten bij Wanted aan de Via dei Serpenti is ook in de zomer de
moeite waard;
- met bus 110, hoe vreselijk toeristisch ook, zijn de highlights van
de stad (exclusief musea) prima te doen op een dag- ook al zijn we nu,
terug op de camping, compleet uitgevloerd.

En F? Die heeft zijn ogen uitgekeken, heel veel foto's gemaakt en wil
graag nog een keer terug om alles op zijn gemak nog eens te ervaren.
En ook al ben ik weer vergeten om twee muntjes in de Trevi- fontein te
gooien, ik hoop dat ik erbij ben...!

2 opmerkingen:

Christian zei

Ik zou er graag ook nog eens teruggaan ooit. Het is inderdaad een schitterende stad! En ja, het lijkt me raar om zo'n stad in een heel ander seizoen te zien. Ik had dat zelf met Amerika - tussen juli/augustus en februari/maart zit toch een boel verschil.

Geniet ze nog! :-)

Sonnetje zei

Oh ja, in augustus trekken al die rare Romeinen traditiegetrouw de stad uit. Heerlijk dat je even terug was. Maar je weet, ook ik offer me graaaag weer op voor een meerdaags bezoekje aan wat voelt als m'n tweede thuis!
Xx