woensdag 2 december 2009

Concertweek

Het lijkt wel Sinterklaas...! Door het afgelopen jaar heen kwamen er steeds concertkaartjes voor favoriete bands te koop, maar om de een of andere reden blijken al die concerten zo'n beetje in dezelfde periode plaats te vinden. Nu dus. Vorige week hadden we Franz Ferdinand in de HMH, afgelopen maandag Depeche Mode in Ahoy en morgen Placebo, ook in Ahoy.

Franz Ferdinand maakte net zo'n verpletterende indruk als op Pinkpop. Wat een feest en wat een energie! De cd-opnames doen deze band absoluut geen recht. Een groep mannen die niet alleen verbluffend strak kan spelen, maar ook zichtbaar heel veel plezier beleeft aan het op het podium staan en die zelf net zo genieten als het publiek.



Depeche Mode afgelopen maandag was ook erg goed, maar totaal anders. Strakke show, goed geluid (in de arena tenminste, ik las elders op internet dat dat helaas niet overal het geval was), een goed concert... maar op de een of andere manier greep het me minder dan Franz Ferdinand. Heeft het te maken met het gevoel dat de mannen meer op routine speelden? Of ligt het toch aan de zaal, de HMH is toch een stuk intiemer dan Ahoy natuurlijk.. Ik ben er nog niet achter.



Morgen Placebo.. dat wordt een totaal ander soort concert, verwacht ik. Minder 'feest', meer dramatiek. Maar ook een muzikaal hoogstandje. Mijn lief moest niets hebben van Placebo, tot hij ze live zag spelen op Pinkpop. Ben benieuwd of ze morgen de hooggespannen verwachtingen van hem en mij kunnen waarmaken.

1 opmerking:

Sonnetje zei

Ik was van plan om aan het eind van dit jaar een 'muzikaal overzicht' te plaatsen, maar misschien kan ik wel voldoen met een linkje hier naartoe... ;-)