donderdag 17 december 2009

Winters Haarlem


De winter is begonnen in Nederland- en hoe! Chaos in het verkeer en op het spoor op de eerste dag met sneeuwval. Gelukkig heb ik daar zelf weinig last van gehad, in tegenstelling tot vriendinnetje S., die volgens mij ruim 3 uur onderweg is geweest van Utrecht naar huis. Het gaf mij in ieder geval de mogelijkheid om vooral te genieten van de prachtige wintertafereeltjes die mij via het treinraam werden voorgeschoteld. Het lukt helaas niet om daarvan met een Foon een fatsoenlijk plaatje te schieten. Lopend van het station naar huis zijn er een paar wel gelukt.

Leidse Vaart in the snow

Sneeuw in de stad brengt, zelfs op koopavond, een bepaald soort rust en stilte met zich mee, waar ik heel gelukkig van word.

3 opmerkingen:

Sonnetje zei

Vriendinnetje S. stond om 16.00 uur op Utrecht CS, en liep om 19.45 uur eindelijk haar knusse huisje binnen... En dan te weten dat er morgen nog een cursusdag is, in Utrecht.....

Diana zei

Gaaf!! Mooi die kerk met de sneeuw er tegenaan. Ben je vandaag wel aan het werk? Let je een beetje op Arnold voor me? Die is gisteravond op zijn bips geland :-) en kan nu niet zo goed lopen:-(

Petra1010 zei

@diana: ja hoor, gewoon business as usual here. Ik heb Arnold nog niet gezien (zit op een andere etage), en als ik je bericht lees dan komt ie wsl ook niet zo snel op 18 terecht vandaag. :) Wel vervelend though. Goede dagen gewenst!