woensdag 9 juni 2010

Experimentje...

Ik krijg steeds meer verzoeken om meer te vertellen over NA4all, wat we nu precies doen en hoe we dat doen. Ik wil die ervaringen heel graag delen, maar ken mezelf ook goed. Gedisciplineerd tijd vrijmaken om te schrijven op mijn eigen blog of andere gremia, daar ben ik niet zo heel erg goed in. Gisteren kreeg ik ineens een brainwave voor een experimentje: ik ga op dit blog een soort fotodagboek bijhouden. Ik maak per dag een (of meerdere) foto's van markante dingen die ik doe en plaats die met wat korte tekst op dit blog. Als mensen daardoor nieuwsgierig zijn geworden of meer willen weten, dan kunnen ze reageren en dan ontstaat er op zo'n manier een gesprek en kennisuitwisseling. Dit is dan door iedereen die geïnteresseerd is ook weer te volgen. Een soort Twitter, maar dan iets uitgebreider, op mijn blog dus. :)

Ik ben benieuwd of het op deze manier gaat werken. Laat me in ieder geval weten of je het wat vindt of niet. En uiteraard geldt: als je tussentijds andere vragen hebt over het project, laat dat dan ook even weten!

10 opmerkingen:

Ingmario zei

Spannend, kom maar op met die foto's!

Petra1010 zei

haha, ja ik vind het zelf ook wel spannend. Nu eerst eens uitvinden hoe ik snel en gemakkelijk vanuit mijn iPhone een post kan plaatsen- met foto. :)

Ingmario zei

Volgens mij kan dat heel makkelijk: je kunt in blogger instellen dat je via e-mail posts kunt toevoegen. Ik neem aan dat de foto die je dan als bijlage e-mailt als plaatje in het bericht terecht komt...

Petra1010 zei

Ja, het is ook gelukt op die manier. Moet alleen achteraf nog tags toekennen, maar dat is niet zo'n probleem natuurlijk. Eerste post staat er nu - met foto. (tis nog een probeersel, deze eerst ;))

Christian zei

Ik ga het volgen hoor! :-)

Misschien goed om op Archief 2.0 ook hierover te posten (of misschien om gewoon dáár te posten?) zodat je foto's een wat groter bereik krijgen.

Petra1010 zei

@Christian: Ik moet er nog even over nadenken hoe ik het ga doen. Ik wil nl best posten op de archief 2.0 site, maar het lastige is dat ook ambtenaar 2.0 en ICTU/ NOIV hebben aangegeven op de hoogte te willen blijven- en om nu op 3 platforms iets bij te gaan houden dat zie ik niet zo zitten. Mijn idee was daarom een plek te kiezen waar vanuit alledrie de communities naar verwezen kan worden- maar of dat de handigste oplossing is weet ik ook niet. Jullie tips hoe dit een beetje efficiënt te doen zijn dan ook van harte welkom!

Ingmario zei

Misschien heb je hier nog wat aan: Send in photos or videos by phone or email:
When you send in photos or videos using this address the subject of your email becomes the title of the photo or video and any text in the body of the email will be added as the description.

Ik kan me voorstellen dat je dus een e-mail naar verschillende Ning- en blogger-adressen stuurt en dat je daarmee dus tegelijkertijd op verschillende platformen publiceert.

In de Ning-handleiding vind ik alleen dit zinnetje nog eng: If you have a domain mapped Ning Network, you will need to set up a new MX record with your registrar in order to use this feature.
Maar misschien snapt Tom wat hier staat en wat er moet gebeuren.

Petra1010 zei

@Ingmar: ah... thx voor het uitzoeken hiervan! Heb het op het moment ff een beetje te druk om er goed naar te kijken cq te gaan proberen, maar het komt goed!:)

Tim de Haan zei

Goed plan...

Je zou ook iets als Blogaway (hoewel is dat er ook voor de IPhone) kunnen proberen. Een app waarmee je razendsnel vanaf je foon berichten kan posten via je blogger-account.

Het is echt geoptimaliseerd op smartphone gebruik waardoor je in no time een mobiele post (inclusief alle blogger-features) hebt geplaatst.

Ina zei

Ik ga je volgen, deed ik al, maar was er even niet!