vrijdag 16 oktober 2009

#17 Genealogie 2.0

















Ik zal er maar eerlijk over zijn: van alle onderwerpen in de 23-Archiefdingen heb ik met dit onderwerp echt het minste. Niet voor niets duurde het heel erg (te) lang voordat ik aan deze blogpost begon.
Uit professioneel oogpunt zie ik absoluut de meerwaarde van onze collectie voor genealogen, en de noodzaak om er goed over na te denken hoe we deze grote (online) groep zo goed mogelijk bedienen en met hen in contact komen. Ik vind het ook om die reden goed dat er een genea-Ding in de dingen zit. Maar persoonlijk heb ik helemaal niets met het onderwerp. Meer ga ik er ook niet over zeggen, geloof ik.

7 opmerkingen:

Luud de Brouwer zei

Zo schiet het wel op met de 23-Arfchiefdingen! :-)

Yvette Hoitink zei

Met jouw achternaam kan ik me voorstellen dat het in elk geval niet lekker Googlen is naar verwanten :-)

Petra1010 zei

@Luud: Ik heb ter compensatie vandaag 2 lange blogposts geschreven- over onderwerpen waar ik iets meer mee heb. ;)

@Yvette Hoitink Zou dat soms de reden zijn?? ;) Aan de andere kant ben ik wel dol op schoenen, dus daar zou het dan ook weer niet aan moeten liggen...

23 Dingen zei

Schoen ... is er echt niet een of andere oudachteroom die jouw voorouders in kaart heeft gebracht? Ik vind het een fascinerende naam en volgens mij zelfs eenvoudig om uit te bomen :-) Kom op, je hebt toch tijd over!

Petra1010 zei

@23 Dingen: een docent Nederlands op de middelbare school heeft ooit eens gezegd dat de naam waarschijnlijk uit Duitsland komt (Van Schön..), maar of dat zo is?.. Geen idee van die oudachteroom, maar is het heel erg als het me ook niets kan schelen? Ik leef vandaag en kijk naar morgen, maar zelden achterom. Vrees dat dat de kern is waarom het me niet interesseert. Zelfs al had ik tijd over, dan kan ik 20 dingen verzinnen die ik liever ga doen dan mijn stamboom uitzoeken.

23 Dingen zei

Shame on you :p

Petra1010 zei

Waarom eigenlijk?? Is er eindelijk eens iets waarvan ik vanuit de grond van mijn hart zeg dat het me niet interesseert (en geloof me, dat komt zo vaak niet voor) en dan is het weer niet goed! ;)