dinsdag 20 oktober 2009

Google Reader in ere hersteld


Ik vind Netvibes inmiddels een fantastische RSS-reader, met die tabs en de mogelijkheid om een magazine-uiterlijk aan bepaalde rubrieken mee te geven. Hij heeft voor mij echter nog steeds 2 nadelen: ik vind het niet erg gemakkelijk om snel door berichten heen te scrollen en er is voor de iPhone geen fatsoenlijke app te verkrijgen (ik heb m althans nog niet gevonden) om 'm uit te lezen. Met abonnementen op sites die soms wel tot zo'n 15 berichten per dag plaatsen (mashable, nextweb, gizmodo)levert dat nog weleens wat frustratie op. Ik merkte ook dat ik daardoor vaker geneigd was om alles maar in één klap te markeren als gelezen.

Toen ik gisteren van Timmietovenaar zijn gedeelde Google Reader items voor de 23-Archiefdingen ontving, besloot ik om maar het beste van twee werelden te gaan combineren: de werkgerelateerde feeds via mijn Google Reader (die via de iPhone ook in de trein en op allerlei andere plekken goed uit te lezen is), de voor mij inspirerende feeds op gebied van kunst en muziek via Netvibes. Ik ben benieuwd of dat gaat werken...

(foto: newspapers (Tehrān) door birdfarm)

3 opmerkingen:

Yvette Hoitink zei

Ik lees mijn 376 feeds ook in Google Reader, bevalt me uitstekend! Vooral omdat je de artikelen meteen ziet (of in elk geval een stukje) zorgt ervoor dat ik er heel snel doorheen kan fietsen. En als ik weinig tijd heb pik ik alleen die rubrieken eruit die ik echt belangrijk vindt, zoals natuurlijk de rubriek '23 Archiefdingen' met o.a. jouw blog :-)

23 Dingen zei

Juist vandaag ontdekt dat er een prima leesbare mobiele versie is van netvibes.
Open in Safari iphone.netvibes.com en voila.
Ik ga 'm een tijdje ook op die manier lezen.

Google Reader zit natuurlijk in de Google App. Die leest ook erg fijn, moet ik zeggen.

Petra1010 zei

@Yvette: ja, dat werkt idd het beste, ik moet mijn feeds in Reader ff opnieuw rubriceren.

@23 Dingen: wat een gouden vondst, de netvibespagina op iPhone. Ziet er goed uit ook idd, thx 4 de tip! Ik ga een tijdje kijken hoe het mij met gesplitste RSS (werk vs privé) bevalt, maar dit is weer een plusje voor Netvibes erbij iig.